Sign in to follow this  
Lyné

Afrikaans as vak in Kanada

Recommended Posts

Dick
Met alle respek aan Lyné se plasing wil ek tog vra dat ons ons bepaal by die oorspronklike versoek:

Die idee was nie soseer om 'n debat van stapel te stuur nie, maar eerder om 'n idee te kry van belangstelling. Ek dink regtig ons kan die bespreking oor die sinvolheid van Afrikaans as 'n tweede taal elders bespreek. Lyné sal binnekort weer aan hierdie tema kan aandag gee (haar tyd was bietjie gekaap met studies die afgelope tyd).

So as jy NIE belangstel daarin om jou kinders Afrikaans te leer in Kanada nie, ignoreer dan net asseblief hierdie gesprek.

:angry: Hendie

Hi daar Hendie,

Waar sou jy voorstel, indien ons hierdie debat nie onder Schools and Education hou nie, sal ons die gesprek ten stapel stuur? Ek voel dat hierdie 'n belangrike en gesonde debat is en sou graag ondersteuning van die webmaster wil hê om dit verder te voer en nie net af te sluit nie. Ek het Lynè persoonlik "ge-email" so dit sou nie op die blad verskyn het nie - ek glo ander her dieselfde gedoen.

Enige voorstelle van waar ons die debat oor afrikaans in die onderwys (!) (anders as onder Schools and Education) kan voorsit sal waardeer word.

Groetnis (en dankie dat julle hierdie website op sy tone hou!)

Dick

PS. Is daar dalk 'n aparte plek op die website vir versoeke - as Lynè se 'posting' net 'n versoek was?

Edited by Dick

Hendie

Goeie môre Dick (ltns!),

Die debat is inderdaad verskuif na hierdie tema, waar dit tans in die Cooler lê, aangesien dinge bietjie van die wa afgeval het en polities begin raak het. Daar is egter steeds 'n paar goeie argumente, en jy is welkom om jou daarby te voeg.

:unsure: Hendie

Elrethe

Hi Lyne!!

Ek is 'n "oud" Afrikaans (onder andere) onderwyseres van Stellenbosch. Ek is tans 'n vise hoof by 'n privaatskool in Toronto. Laat my weet wat jy uitgevind het. Ek sal help as ek kan!!!

Elrethe

Ek is besig om ondersoek in te stel by afstandsonderriginstellings in Suid-Afrika asook by ons plaaslike onderwysdepartement om uit te vind wat die moontlikheid is om deur afstandsonderrig dalk Afrikaans as tweede taal vak erken te kry.

Al hoe meer universiteite in Kanada begin nou aandring op tweetaligheid vir toelating. Hierdie is nie noodwendig sodat die student albei tale prakties kan gebruik nie, maar dis allerweë bekend dat studente wat meer as een taal magtig is, statisties beter presteer op universiteit of kollege. Indien ons dit kan regkry om Afrikaans so as tweede taal erken te kry kan dit vir baie immigrante van voordeel wees.

Nou wil ek graag dié ouers (enige plek in Kanada, of selfs nog in SA) wat in so iets sou belangstel uitnooi om my te kontak by epos. Ek sal dan onderneem om julle op hoogte te hou van verwikkelinge. Dit sal ook vir my as maatstaf dien om te sien wat die belangstelling is.

Julle terugvoer sal baie waardeer word! :rolleyes:

Lyné

Karen

Hi Elrethe,

I would be interested to hear more about the private school system from you and how you find it.

I have been with the York Region District School Board since 1994, so that is the only system I really know here. I teach English and ESL , and can also manage history, junior French and Zulu!!!! ( When I need to really get attention, I resort to teaching them a few Zulu phrases and the clicks. To say that my students are fascinated, is an understatement!). I have also tutored many Asian students in English over the years, so if you ever come across a Korean who speaks with a SA accent, ask where he/ she learned to speak!!

Guy

Hallo

Ek is baie jammer dat ek nou eers hierdie forum vind, want ek sou onmiddellik werk gemaak het hiervan om meer mense te laat weet van ons nuwe privaatskool, Woodbine Park International Academy. Ons is van plan om, indien ons genoeg studente kan vind wat belangstel, onder andere Afrikaans as vak aan te bied. Julle sou dit nie via langafstand-onderrig hoef te doen indien ons onsself genoegsaam kan organiseer om dit self aan te bied nie. Ek is self bereid om in te spring en klas te gee as daar genoeg belangstelling is, want my eie seuntjie het nie lus om Afrikaans te leer tensy hy maatjies kan kry om hierdie "vreemde" taal mee te praat nie! Hy het geheel en al Engels grootgeword tot dusver, en hy sien nie die punt daarvan in om 'n taal te leer wat niemand anders hier in Kanada volgens hom praat nie, al is dit sy mammie se taal - dus is dit vir my nogal belangrik om wel daardie maatjies te vind en het ek alles gedoen waartoe ek in staat is om die proses aan die gang te kry om wel so-iets hier te kan doen.

Ek woon reeds 21 jaar lank in Kanada, en ek is die skrywer van Gebed van 'n Groen Perske en Ander Verse asook Om Vry Uit te Stap, twee Afrikaanse digbundels wat in Suid-Afrika vandag nog in die leerplan vir Afrikaans op skool- en universiteitsvlak bestudeer word. Ek het tot en met my vertrek na Kanada in 1987, klasgegee in 'n alternatiewe leerprogram by die Universiteit van die Witwatersrand waar ek student was, in Afrikaans vir studente uit Soweto wat dit as matriekvak in die leerplan gehad het. Ek is uiters besorgd oor die huidige toedrag van sake in die Kanadese opvoedingstelsel en vind myself geheel en al ontevrede met die staatskoolstelsel hier.

Ek het dienooreenkomstig sedert 2004 aan die werk gespring en, aangesien ek heelwat ervaring het met entrepreneurskap en die skryf van sakeplanne, begin om my eie privaatskool te loods. Julle kan meer daaroor uitvind by

http://www.woodbineparkacademy.blogspot.com/

Annesu de Vos

Bluebonnet

Ai, dit is wonderlik. Jammer julle skool is nie in Switzerland waar ek tans woon. My seun is in n Internationale Skool naby Zurich, nie juis wat ek eintlik wou gehad het nie, maar omdat sy Duits nie goed genoeg is vir die Swiss skole (hy is in graad 9) het ek nie n ander keuse gehad nie. Hy is in die USA gebore en het tot nou net daar skool gegaan, en ek moet se ek was baie teleurgesteld met die publieke skole daar, met die gevolg was dit maar ook net privaat skole daar vir ons. Nou neem hy Duits en Mandarin as 2de en 3de taal, maw 2 nuwe tale in een jaar, :cry: Ek sou liewer Frans verkies het, maar Mandarin is sy keuse. Ek weet nie van Afrikaans nie, waar sal die kinders dit gebruik in die toekoms???

Wel, wens julle baie geluk en voorspoed met die skool.

hennie_dup
Ai, dit is wonderlik. Jammer julle skool is nie in Switzerland waar ek tans woon. My seun is in n Internationale Skool naby Zurich, nie juis wat ek eintlik wou gehad het nie, maar omdat sy Duits nie goed genoeg is vir die Swiss skole (hy is in graad 9) het ek nie n ander keuse gehad nie. Hy is in die USA gebore en het tot nou net daar skool gegaan, en ek moet se ek was baie teleurgesteld met die publieke skole daar, met die gevolg was dit maar ook net privaat skole daar vir ons. Nou neem hy Duits en Mandarin as 2de en 3de taal, maw 2 nuwe tale in een jaar, :cry: Ek sou liewer Frans verkies het, maar Mandarin is sy keuse. Ek weet nie van Afrikaans nie, waar sal die kinders dit gebruik in die toekoms???

Wel, wens julle baie geluk en voorspoed met die skool.

Edwina

Ek dink jou seun is baie slim om Mandaryns te leer praat. China is die toekoms van die wereld in my opinie, en mense wat dit kan praat gaan baie deure vir hulle sien oopgaan in die toekoms. Ek verstaan jou keuse van Frans, want dit is duidelik 'n taal wat ook baie gepraat word in Switserland. Hy kan natuurlik altyd nog steed Frans later leer.

Annesu, ek het gewonder wat van jou geword het na jou twee digbundels. Bly om te hoor jy is gelukkig en voorspoedig in Kanada! Wat 'n verrassing om jou hier raak te loop ;)

Ingrid Brunkhorst Hurrell
Ek het dienooreenkomstig sedert 2004 aan die werk gespring en, aangesien ek heelwat ervaring het met entrepreneurskap en die skryf van sakeplanne, begin om my eie privaatskool te loods. Julle kan meer daaroor uitvind by

http://www.woodbineparkacademy.blogspot.com/

Welkom hier by ons, Annesu .

Die skakel na jou webwerf lyk my is morsdood. Kry net die tuisblad, of eintlik net 'n blad met die naam van Woodbine Park Academy - verder niks nie.

Edited by Ingrid Hurrell

Annesu

Hallo Lyné

Ek het pas hier aangesluit as nuwe lid en het nog nie kans gehad om veel te lees nie, maar het wel 'n ruk gelede vanuit Guy de Marigny se rekening op hierdie skrywe van jou geantwoord. Ons is in Toronto en ons wil 'n privaatskool begin wat o.a. Afrikaans as vak sal aanbied indien ons genoeg belangstelling kry (d.i. 'n minimum van 4 studente wat die vak wil neem; ek sal die klas persoonlik aanbied en kan reeds in Februarie vanjaar begin indien enigiemand hier sou belangstel - dis vir Graad 9 - 12 maar ons kan ook laerskoolgrade byvoeg later indien daar belangstelling is). Ek is die skrywer van Gebed van 'n Groen Perske en ander Verse asook Om Vry Uit te Stap, en woon reeds 21 jaar lank in Kanada. As enigiemand hierin belangstel kan hulle vir ons skryf by woodbinepark@gmail.com - ek het geen probleem tot dusver gehad in onderhandelinge met die Ministerie van Onderwys nie, en ek vermoed ons sal baie maklik Afrikaans as vak erken kan kry in ons privaatskool aangesien daar 'n aanvraag daarvoor is en geen ander skool na die beste van my wete dit in Kanada aanbied nie. Ek het persoonlik geen wroeging ten opsigte van of dit "nuttig" of "nodig" is om dit te doen of enige sulke debatte nie, want ek volg in hierdie verband die Nederlandse gesegde "soveel tale die je kan, soveel male ben je man." Ons doen dit basies net "omdat ons kan" en het geen spesifieke rede nodig nie :blink: ... dus is ons verheug as ons van hulp kan wees in die verband/dit vir enigeen makliker kan maak om hier aan te pas/mense meer welkom kan laat voel omdat hulle 'n taal wat hulle nie verwag het nie, hier kan hoor/ens. ens. Daar is meer as 103 tale wat in Toronto gepraat word - hoekom dan nie Afrikaans nie? Beslis wel Afrikaans. :)

Ek hoop dit help!

Groetnis,

Annesu de Vos

Ek is besig om ondersoek in te stel by afstandsonderriginstellings in Suid-Afrika asook by ons plaaslike onderwysdepartement om uit te vind wat die moontlikheid is om deur afstandsonderrig dalk Afrikaans as tweede taal vak erken te kry.

Al hoe meer universiteite in Kanada begin nou aandring op tweetaligheid vir toelating. Hierdie is nie noodwendig sodat die student albei tale prakties kan gebruik nie, maar dis allerweë bekend dat studente wat meer as een taal magtig is, statisties beter presteer op universiteit of kollege. Indien ons dit kan regkry om Afrikaans so as tweede taal erken te kry kan dit vir baie immigrante van voordeel wees.

Nou wil ek graag dié ouers (enige plek in Kanada, of selfs nog in SA) wat in so iets sou belangstel uitnooi om my te kontak by epos. Ek sal dan onderneem om julle op hoogte te hou van verwikkelinge. Dit sal ook vir my as maatstaf dien om te sien wat die belangstelling is.

Julle terugvoer sal baie waardeer word! :)

Lyné

Annesu

Hallo Ingrid

Die skakel behoort te werk - probeer maar net weer. Ek is ook besig om 'n webblad oop te maak by woodbineparkacademy.com - dis nog nie klaar nie maar ek sal laat weet wanneer dit gereed is.

Indien enigiemand wil uithelp met die skool - ons het *tonne* werksgeleenthede! (Mostly volunteer at this time, but we will also have paid positions down the road, especially for qualified teachers.) Ook "home schoolers" is uiters welkom om by ons aan te sluit.

Welkom hier by ons, Annesu .

Die skakel na jou webwerf lyk my is morsdood. Kry net die tuisblad, of eintlik net 'n blad met die naam van Woodbine Park Academy - verder niks nie.

Soz

Hi Annesu,

Ek is so opgewonde om van julle inisiatief te lees. Ons het nognie kinders nie, maar dit is vir ons iets wat baie na aan die hart le en iets wat ons beslis in ons eie kinders eendag wil bevorder. My broer-hulle wat in Edmonton bly wil ook vreeslik graag vir hulle kinders (albei 4jr oud) Afrikaans leer. Hulle is al hier van hulle 4 maande oud is en kan albei vlot Afrikaans praat. Daar was egter nog nooit genoeg belangstelling in Edmonton gewees om iets van die been af te bring nie. Ek gaan beslis vir hulle van julle inisiatief vertel.

Hou ons asseblief op hoogte met al die verwikkelinge.

Sorina

Lizette De Klerk

Universiteite hier vereis wel 'n "cultural component requirement" tot elke student se graad - gewoonlik 6 ch - wat in die vorm van 'n tweede taal self kan wees of 'n studie van 'n ander kultuur, bv. African Studies. Sterkte met alle pogings om Afrikaans lewendig te hou. Ek sal graag wil hoor hoe dit vorder en hoe ek kan help. :)

rolene senekal

Sjoe, dit was nou interessant om al hierdie kommentaar te lees B) Ek sal ook baie graag wil weet of daar enige vordering is om Afrikaans as vak te erken. Ek ondersteun dit ook ten volle. My oudste dogter (17jaar) gaan net haar graad 12 jaar daar doen en my seun sy gr 11 en gr 12. Ek is bekommerd dat hulle 'n 2de taal soos Frans moet hê as vereiste vir universiteitopleiding. Hoe sal hulle dit baasraak in so 'n kort tydperk, of weet enigeen hoe krediete op hoërskool toegeken word as jou kind nie Frans/Spaans of 'n ander 2de taal magtig is nie?

Tracey22

@Karen - please correct me if I am wrong, but I understand that in Ontario, French is taken only as a compulsory subject until Grade 10

Edited by Tracey22

Karen

Actually, it is only compulsory until the end of Grade 9. It does not have to be taken thereafter and is an optional choice.

MaryJane

Do you need to take a course of French to earn a credit to get into university? (if you've never taken it before and you transfer to a Canadian school after Grade 9)

I understand that you'll need a total of 20+/30 credits (a little unsure of the exact amount) to get into university.

Karen

No, not necessarily in Ontario.

Other languages can make up the quota of credits, too.

Having said that, there are French credit courses for immigrants at the schools.

You most likely will need to have your credits evaluated by the university to see if need anything further to qualify.

MaryJane

Thanks, Karen. That is really great information!

KarinN

Wil graag weet of daar iets beskikbaar is in Kanada (of as afstandsonderrig in Suid-Afrika of elders) vir Afrikaans as eerste taal vir laerskool. My dogter het dit gekies vir haar IEP vir die volgende drie jaar en aangesien dit iets is wat vir ons belangrik is, wil ons graag iets meer formeel kry as die handboeke en ek wat haar leer.

Dankie.

Ingrid Brunkhorst Hurrell

Wil graag weet of daar iets beskikbaar is in Kanada (of as afstandsonderrig in Suid-Afrika of elders) vir Afrikaans as eerste taal vir laerskool. My dogter het dit gekies vir haar IEP vir die volgende drie jaar en aangesien dit iets is wat vir ons belangrik is, wil ons graag iets meer formeel kry as die handboeke en ek wat haar leer.

Dankie.

Jy kan die ouens dalk kontak: http://www.homeschool-tce.co.za/pages.php?id=50

Hulle is in Bloubergrand.

BernardK

Fantasties. Baie goeie idee!