Sign in to follow this  
Hendie

Dubbele Burgerskap-Dual Citizenship

Recommended Posts

Hendie

Julle mag dalk ons Burgerskap Tydlyn artikel gesien het, maar nog 'n ding wat dikwels "opkom" is die hele saak van dubbele burgerskap. Ons plan is om maar eers die SA burgerskap op te gee. Noem my maar 'n pessimis (dalk realis?) maar na ek 'n gerug gehoor het dat indien jy in die land van jou tweede burgerskap probleme optel met die regering (en wié weet waartoe Mbeki in staat is?) op besoek in daardie land - jy nie by die Kanadese ambassade kan aanklop en aanspraak maak op jou Kanadese burgerskap nie. Ons vertrou dat indien ons in die toekoms weer SA burgerskap wil terugkry, dit nie te moeilik behoort te wees nie, ons hele gesin is in SA gebore.

Guest Jos

Al wat my weerhou om nie al lankal vir dubbele burgerskap te gaan nie is hoe toekomstige besoeke, uittreeannuiteite, bankrekenings ens geraak gaan word. Dis baie waar dat indien jy in SA reis met dubbele burgerskap en jy raak in die moeilikheid die Kanadese regering geensins mag "inmeng" nie - sien Dual Citizenship.

Volgende vraag - moet jy amptelik vir die manne laat weet dat jy nie meer 'n SA burger wil wees nie, of verval dit by verstek sodra jy aansoek doen? (Ons het destyds sommer net gewaai.) Blykbaar moet jy toestemming kry vir dubbele burgerskap VOORDAT jy jou Kanadese aansoek instuur. Hoe tel hulle dit op? Wat gaan gebeur in die venster-periode tussen jou aansoek en jou Kanadese paspoort (na burgerskap) indien jy skielik SA moet gaan besoek en hulle se vir jou in JHB dat jy met 'n ongeldige paspoort rondreis?

Groetnis

Jos

Hendie

Sover my kennis strek sal jy maar net (as Kanadees) moet aansoek doen vir 'n visum om SA te besoek. Jy noem egter 'n geldige punt oor "belange" wat mens dalk nog daar mag hê. Ek is nie seker daaroor nie. Dalk kan dié wat meer daaroor weet ons inlig?

Oor jou vraag van amptelik laat weet gaan ek los vir Nico om te antwoord, ek weet bloot net nie hoe daai deel werk nie. En nou dat jy dit noem besef ek dat ek natuurlik sal moet weet né!

Guest ken
Sover my kennis strek sal jy maar net (as Kanadees) moet aansoek doen vir 'n visum om SA te besoek. Jy noem egter 'n geldige punt oor "belange" wat mens dalk nog daar mag hê. Ek is nie seker daaroor nie. Dalk kan dié wat meer daaroor weet ons inlig?

Oor jou vraag van amptelik laat weet gaan ek los vir Nico om te antwoord, ek weet bloot net nie hoe daai deel werk nie. En nou dat jy dit noem besef ek dat ek natuurlik sal moet weet né!

Die laaste ding wat 'n mens wil he is dat wanneer jy met jou kraaknuwe Kanadese paspoort by Jan Smuts in die lyn vir "aliens" staan en jy word dan geskep omdat jy nog steeds n SA burger is omdat jy nie die regte kanale gevolg het nie. Sover ek weet staan jou geboorteplek nog steeds in jou Kanadese paspoort.

Hendie
Sover ek weet staan jou geboorteplek nog steeds in jou Kanadese paspoort.

Ken, jy kan blykbaar kies om dit nié daar te hê nie.

Galpil

Ons het destyds iets soos R85 per persoon betaal vir die 'voorreg' om dubbele burgerskap te kan behou. Skynbaar werk hulle (ek praat nou van 'n gesprek met Binnelandse Frustrasie) so 2 jaar gelede daaraan om dubbele burgerskap te stop. Maar ja, jy kan steeds op grond van jou SA geboorte die burgerskap terugkry.

Wat amptelike immigrasie betref, dink ek moet mens maar net stil bly. Die enigste papaja wat die waaier kan tref is die Ontvanger, en met die dubbelbelastingooreenkoms in plek, kan hul nie veel doen aan jou hier nie. Tensy jy reuse bedra in eiendom daar het.

Hoop dit help.

Mossie

Hi daar,

Jong, ek was nou nog nie self deur die proses nie, maar een van die SA dokter hier het dubbel burgerskap, en hy sê indien jy daarvoor wil aansoek doen, moet jy eerste by die SA regering aansoek doen, en dan vir die Kanadese vra.....nie anders om nie, anders werk dit blykbaar nie.

I.v.m. die "Ontvanger" voor ons weg is in SA (ons is nou hier net op 'n werkspermit, maar beplan om te bly) het ons na die "Ontvanger"se kantore gegaan in Pretoria, by die "Land Verlaters" kantore, en toe gee hulle vir ons 'n vorm.......beteken glo dat jy nie belasting geld aan SA skuld nie. Ons het gedink ons moet daardie vorm hê voor ons kan aansoek doen vir PR hier......uh....wel nou het ons dit darem klaar.

Jos

Hulle kan jou wel die verskil tussen jou Kanadese belasting en belasting wat jy (volgens die SA Ontvanger) in SA sou betaal het laat hoes, plus rentes en boetes.

Hendie

Jos, daarmee wil ek die houding inneem wat baie Suid-Afrikaners in Suid-Afrika deesdae inneem: "Wil jy my belasting hê, nou kom haal dit dan!"

Jos

Goed gese. Ek sal dit egter nie graag wil hoor as ek met 'n vakansie in SA begin nie.

Galpil

Nee mense, goeie nuus. Daar bestaan 'n dubbelbelasting ooreenkoms tussen SA en Kanada. AL wat jy hulle skuld is die geld wat jy hulle daar geskuld het tot en met jou vertrek. Niks meer. Die dag wat jy jou voete hier sit is jy 'n belastingpligtige hier en volgens (ek wil nou nie tegnies raak nie maar ek dink dis par. 5 of 6) kan jy net in een land belastingpligtig wees.

Wat enige beleggingsinkomste daar betref, kom dit voor asof die geld daar as geld daar hanteer word, maar tog moet jy dit hier insluit by 'worldwide income'. Die Wet van Transvaal is ook die Wet van Kanada. Hulle noem dit net nie so nie.

Mense met navrae kan my maar gerus epos en ek sal 'n afskrif van die ooreenkoms aanstuur. Ek het van die Ontvanger in SA 'n broef gekry waarvolgens die sg ekspert my nou op wereldwye inkomste wil belas. Nou ja, nooit weer van haar gehoor na my antwoord.

Jos

In watter omstandighede kan die SA ontvanger jou aantree vir jou "world wide income"?

Galpil

Mits jy meer as 183 dae in SA was. Dus, geen langvakansies nie. Overgeset zynde, as jy 183 dae hier is kan hy daar niks aan jou doen nie. Belegginsinkomste wat jy daar verdien word blykbaar daar belas, maar soos in alles met belasting is daar uitsonderings. Vir die eerste jaar hier sal jy twee opgawes moet invul, een elk vir die twee lande. Maar daarna slegs een.

Hendie

Daar was blykbaar onlangs in sommige van die dagblaaie sprake dat dubbele burgerskap opgehef gaan word. Ek het die volgende media berig opgespoor op die Departement van Binnelandse Sake se web werf:

Minister on dual citizenship issue

Released by Directorate: Communication

21 Nov 2002

Several press reports have highlighted an administrative decision regarding the expiry of the extension given to authorise those using a foreign passport. This extension was meant to expire on November 27, 2002.

The public and media reaction to this administrative decision has somehow distorted the issue. I wish to reassure the pubic that at least for as long as I am the Minister of Home Affairs, there is no need for concern about dual citizenship holders having to choose between South African and foreign citizenship. Our system allows and will continue to allow dual citizenship.

However, we have inherited from apartheid past legislation which was inimical to the use of foreign passports by those who hold dual citizenship. The present circumstances and present media reports have brought the matter to my attention. I am convinced that the matter requires new policy attention and review, especially to ensure its consistency with the Constitution. I will be approaching Cabinet to ensure that leftovers of old legislation no longer impair the rights of those who hold dual citizenship in respect of what they wish to do with their passports outside the Republic of South Africa.

In the interim, I will be consulting with my Acting Director-General and relevant departmental officials to ensure that there is no inconvenience to the public and that the present arrangements may be continued until the entire matter receives clearer policy reconsideration and analysis. As far as I am concerned, the public may be reassured that I remain committed to respecting the values of the Constitution and those entrenched in international law, which suggest that while South Africa has the right to exact the full measure of compliance from all those who are South African citizens, it should nevertheless not interfere with the relationship some of its citizens wish to maintain with foreign countries, as their citizens, including the right to use such countries’ passports outside of South Africa.

Die artikel kan hier gekry word. 'n Tweede artikel wat meer daaroor uitwei kan hier gekry word.

Jaapie

The question of dual citizenship becmes mute when one considers the South African governments action in 1996 whereby they proposed and as far as I understand passed an act withdrawing the citizenship of everyone who applies for citizenship of another country. This is against International law as it was explained to me. In discussions with the Embassy in Ottawa I was told not to expect to see my passport returned if I sent it to them for renewal. Loss of documents was apparently a very common occurance at this time (1994). If the SA officials "lost" my passport I was told, I would have to submit to a full criminal record check, finger prints and the like - fortunately no DNA tests had been devised to determine SA heritage, and then wait for 2 - 3 years for a new passport. I never renewed my passport opting for the safer choice of Canadian.

I do plan to return to SA for a visit after many years of being away and leaving under somewhat of a cloud and have been concerned the machinery will be obstructive. Is there any data that covers the attitude, and treatment of returning ex pats who have 'foreign' citizenship?

Kolla

Sien veral die gedeelte wat handel oor hoe raak die nuwe immigrasie wet Suid-Afrikaners, in die buiteland, wat wil terugkeer. Nogals verrykende gevolge so op die oog af as mens jou SA burgerskap afsweer en dan agv onvoorsiene omstandighede permanent wil terugkeer. As ek die dinge so kyk, lyk dit vir my asof mens moet probeer mik vir dubbele burgerskap siende dat die wet dit haas onmoontlik gaan maak, vir die gewone man wat nie R 20 miljoen in die tyd in Kanada kon bymekaar maak nie, om bv as n Kanadese burger, sonder dubbele burgerskap, terug te keer.

Net superrykes welkom - Beeld 2 April 2003

"Die nuwe wet op immigrasie het reeds verskeie hofsake ontlok omdat sommige meen van die regulasies is onaanvaarbaar, skryf Stephanie Nieuwoudt.

Op 12 Maart het regter Deon van Zyl in die Kaapse hooggeregshof ten gunste van die immigrasie-prokureur mnr. Gary Eisenberg uitspraak gelewer dat sekere regulasies van die nuwe Immigrasiewet, wat die Wet op die Beheer van Vreemdelinge vervang, ongrondwetlik is.

Eisenberg het die saak hof toe gevat omdat hy gemeen het die wet is opgestel sonder dat die minister van binnelandse sake, mnr. Mangosuthu Buthelezi, enige openbare deelname gevra het in die proses.

Die regter het beslis dat die toepassing van die regulasies uitgestel moet word.

Buthelezi se aansoek om appèl aan te teken word op 7 April aangehoor.

Regslui vir Menseregte het ook 'n hofaansoek ingedien om die wet ongrondwetlik te laat verklaar omdat immigrasiebeamptes vreemdelinge wat gedeporteer moet word, ingevolge die wet sonder 'n hofbevel mag aanhou.

Vroeër het Beeld berig die regulasies wat die finansiële vereistes vir en die aansoekgeld van voornemende immigrante aansienlik sou verhoog het, het protes en debat ontlok in die plaaslike sakegemeenskap en onder eiendomsagente en buitelanders wat eiendom in die land wil koop.

Die nuwe wet vereis dat afgetrede buitelanders wat hulle sedert 12 Maart 2003 in die land wil vestig, bewys moet lewer van 'n maandelikse inkomste van minstens R25 000 per maand of dat hulle oor bates van R15 miljoen beskik.

Ander finansieel onafhanklike aansoekers - dit sluit gesinne in - moet bates van minstens R20 miljoen hê en ook R100 000 betaal vir permanente verblyfreg.

Volgens mnr. Ian Slot, voorsitter van Seeff-eiendomme in die Wes-Kaap, maak dié regulasie dit onmoontlik vir "almal behalwe die superrykes" om verblyfreg in Suid-Afrika te bekom.

"Suid-Afrika het 'n tekort aan hoogs geskoolde mense en die voorgestelde finansiële regulasies maak dit baie moeilik vir buitelandse geskooldes om die land binne te kom."

Volgens die departement van binnelandse sake geld sekere van die nuwe regulasies reeds.

Dit behels onder meer dat besoekers in Suid-Afrika aansoek kan doen om die verlenging van 'n besoekerspermit.

Dié aansoek moet binne 30 dae van ontvangs deur die plaaslike kantoor van die departement afgehandel word.

Terwyl mense voorheen in die buiteland moes aansoek doen om ondernemings in Suid-Afrika te vestig, mag 'n toeris dit in die land doen - as hy in besit van 'n geldige besoekerspermit is. Ook in dié geval moet die aansoek binne 30 dae afgehandel word.

Voorheen het sakemense wat potensiële werkgeleenthede in die land raakgesien het, geld verloor omdat hulle nie onmiddellik met hul nuwe onderneming kon begin nie. Baie tyd en energie is verspil wanneer mense eers weer moes landuit om aansoek te doen om 'n permit.

Die nuwe wet maak ook voorsiening vir 'n kwota-werkpermit. Dit beteken dat vreemdelinge wat vir dié permit kwalifiseer, toegelaat sal word om Suid-Afrika binne te kom met die voorneme om in die land werk te soek.

Wanneer die voornemende werknemer 'n werkaanbod kry, mag hy 'n aansoek om 'n toepaslike permit indien. Hy hoef dus nie meer, soos voorheen, die land te verlaat om die aansoek by 'n ambassade in die buiteland in te dien nie.

Voorts maak die nuwe wet daarvoor voorsiening dat boere kontrakarbeiders die land kan inbring as hulle vir 'n korporatiewe permit kwalifiseer. 'n Sakeman wat 'n korporatiewe permit het, kan ook kundige werknemers "invoer".

En oud-Suid-Afrikaners?

Maar hoe raak die nuwe wet Suid-Afrikaners in die buiteland wat wil terugkeer?

Volgens mnr. Lesley Mashokwe, hoof van die kommunikasie-afdeling van die departement, moet Suid-Afrikaners wat hul burgerskap verloor het, aan dieselfde vereistes voldoen as buitelanders.

Suid-Afrikaners wat egter hul burgerskap behou het, het geen magtiging nodig om terug te keer nie. Voormalige Suid-Afrikaanse burgers deur naturalisasie is onderhewig aan die normale binnekomsvereistes soos van toepassing op buitelanders.

Hoe verloor 'n Suid-Afrikaner sy burgerskap as hy dit nie prysgee nie?

"Wanneer iemand burgerskap van 'n ander land aanvaar, moet hy of sy die departement van binnelandse sake laat weet dat hy ook sy Suid-Afrikaanse burgerskap wil behou," sê me. Alana Bailey, 'n streekdirekteur van die Maatskappy vir Immigrasie.

"As hy dit nie doen nie, sweer hy sy burgerskap af deur sy stilte."

Die voordeel van eienaarskap van twee paspoorte is dat die paspoorthouer kan kies watter paspoort hy in bepaalde omstandighede wil gebruik.

Weens die hangende hofsake is daar egter nou 'n buitengewone situasie: die nuwe wet is deur die parlement bekragtig, maar van die regulasies en bepalings is ongrondwetlik verklaar en daar word dus hoofsaaklik gesteun op die ou wet.

"Die probleem met die nuwe wet is dat dit deur die topstruktuur in die departement van binnelandse sake goedgekeur is," sê mnr. Jaco van der Merwe, senior konsultant van die ouditeursfirma PricewaterhouseCoopers.

"Mense in die private sektor of personeellede in die departement wat daagliks met immigrasie-aansoeke werk, is nie gekonsulteer nie.

"Die wet moet deur verskillende rolspelers gedebatteer word en dié mense moet die geleentheid kry om kommentaar te lewer," sê Van der Merwe.

"Net dan kan 'n wet opgestel word wat tot voordeel van alle landsburgers is."

Slot sê onomwonde die situasie is ongesond.

"Dit werk onsekerheid in die hand en dit kan daartoe bydra dat mense dalk minder geneë is om in Suid-Afrika te belê," het Slot bygevoeg."

Ria

Kolla, ons het ook gister daardie stuk in die Beeld gelees. Al gevolgtrekking wat ek kan maak is dat SA nie meer mense (veral geskooldes ;) ) nodig het nie. Ek dink hulle raak hoe heeltemal belaglik. Gesien in die lig van die twee skietvoorvalle (wat wel die koerant gehaal het) die vorige dag in Pretoria en al die "wonderlike" voorstelle van die regering, raak die kanse dat enigiemand daarheen sal wil gaan al hoe verder in die negatiewe kant van die skaal. :D Ons "landed immigrant status" moet nou net vinnig deurkom - terug wil ons nie, ons bly te lekker in Kanada ;)

Ria

Kanadagroete

Die artikel klink net te erg om waar te wees, ek sien die datum is die 2de April, maar êrens het ek gelees iemand sê hulle het dit al die gister gesien, klink vir my meer na 'n "April-fools-joke"...

patche

:rolleyes: Dual citizenship legislation amended

Posted Wed, 03 Sep 2003

Legislation correcting an anomaly regarding dual citizenship was tabled in Parliament on Wednesday.

The draft South African Citizenship Amendment Bill seeks to bring the Act in line with Section 20 of the Constitution as far as dual citizenship is concerned. The bill repeals a provision allowing the minister of home affairs to deprive a citizen of his or her citizenship for having used the citizenship of another country to enter or leave South Africa, or the country which issued the passport, or any other third country.

The bill replaces the provision with another, which imposes penalties on a citizen for using a foreign passport to enter or leave South Africa.

In terms of the bill, the same penalties — a fine or imprisonment of up to 12 months — can also be imposed on a citizen who uses foreign citizenship while in South Africa to "gain an advantage or avoid a responsibility or duty".

;)

Sapa

Georgie

Can someone please explain what the consequences of this legislation are. I have become a Candian citizen and was under the impression that my SA citizenship had to be given up.

Andre S

Hi Georgie

I am a dual SA/UK citizen. My mother applied for UK citizenship before I turned 16 under the old SA order. I have a letter from SA home affairs which "gives me permission" to have dual citizenship. Whenever I leave the country for the UK, they ask for it at the airport, because I don't require visas to enter some European countries. Funnily enough, the UK doesn't have a problem with dual citizenship and I presume Canada doesn't either?

My 2c worth is, don't volunteer to give up your citizenship, just inform home affairs of your change in status and request the letter to make life easier when leaving/entering SA. Under the human rights bill of the new constitution, I can't see how SA can legally take away your citizenship if you were born here. You do have certain "inalienable rights", but its your call whether or not you want to rock the boat on this one. I am not a lawyer - perhaps one will respond?

My feeling is to just be open and honest about the whole thing - SA isn't as bad as Zimbabwe (yet) and the beurocrats still want foreign investment, so they aren't too cheeky (unlike Mugabe).

I'm sure you know that once you have declared that you have finally emigrated, you have certain obligations to SARS, you may not be allowed to cash in on policies etc., although I would approach an ex SA tax accountant for professional advice.

My feet are firmly planted in both countries and I haven't had any trouble yet as I have never applied to another country for immigration. Mine was a process of naturalisation (through birth) which may have made a difference.

Hope this helps,

André S.

Andre S

I forgot to mention that I leave and enter SA on my SA passport, which is more to the point regarding the new legislation. I then enter the UK on my UK passport, but the letter allows me the right to posess both.

I guess what the bill tries to avoid is unscrupulous people who might want to operate as normal SA citizens but somehow use foreign passports to do a tax dodge or something to taht effect. By using your SA passport on leaving and entering SA, the government can (in theory) keep track of your movements.

André S

Georgie

Thank you Andre. South Africa is my homeland, that will never change and I was pretty upset to think that I would have to lose my citizenship.

Eugene

Good for you Georgie :o I feel the same, but dont be surprised if you get some negative comments from folks who feel Canada is now their homeland, and judge those immigrants who feel SA is still their homeland. But hey...to each his own.

Have a lekker weekend.

Vasbyt boet :D

Guest Guest

What does one do???? Are there any benefits in keeping your SA passport current if you are on the verge of getting Canadian citizenship (and passport)? What are the ramifications if you let it expire? i.e. if you have insurances, RA (retirement annuities) on the verge of maturing in SA, would you be able to redeem the money to Canada without your SA passport? And what about future inheritances???

I am sure this has been asked before, but need to get it clear in our minds as we are now in this situation, and we've been told so many different things.