Sign in to follow this  
Cathy K

Vriende en familie.

Recommended Posts

Cathy K

My ou ma het 'n groot familie (vier broers en agt susters) en ek weet die kinders van almal is sekerlik oor die hele wêreld versprei. Ek het heeltemal kontak verloor met al my neefs en niggies. As daar enige Du Plessis nasate van ouma Katie (Catharina Frederika) en oupa Jan (Johannes Phillipus) du Plessis is, hoor ek graag van julle.

Van al my klasmaats in Frikkie Meyer Laerskool en Vanderbijlpark Hoërskool het ek nog net kontak met 'n liewe vriendin, Ineke (van der Water). Soms wonder ek waar Jakkie Erwee en Elsa Jerling hulle bevind. Ek weet Corrie Lodder is in Australië en ek sal graag weer kontak wil maak.

Dan is daar die van Straatens. Snaaks hoe die familie net eenvoudig uitmekaar dryf. Ek wonder wat het van die kinders van my oom en tantes geword: Tannie Lien, oom Harry en tannie Sus. (Ons familie is besaai met tannies Sus, Baby, Ous, ens. Selfs die uwe staan as "Pop" bekend). Dekselse byname! :D

Cathy K (van Straaten)

Edited by Die Kotzé's

Adele

Cathy,

What year did you finish at Vanderbijlpark Hoer? My Dad is one of 8 kids and most of them went there. Although, very few made is through to the end of Grade 12.

Did you know anyone with the last name of Priebe or Mace?

Just out of interest!

Cathy K

I matriculated in 1961. Unfortunately Priebe and Mace don't ring a bell.

I was slightly younger than guys like Johan Killian (politician) and Nick Swanepoel (radio personality).

Cathy K.

Adele

Without sounding like an advertising service, but you should check out the SAreunited website.

I have found several friends there.

I think you may have been at school with a Ruth Mace, Linda Mace or even an Ivan Mace. My dad would have finished about '64 in Std 8. His sisters and brother were younger than him

Cathy K

Re SAreunited: I hope this topic that Hendie so kindly created on SACanada will better assist us. :ph34r:

Cathy K.

Edited by Die Kotzé's

johankok

Also give linkedin.com a try --- I've got 80% of my matric class linked. I was traced through SAReunited, even though I hardly used it myself. The other way is to use Telkom's online telephone book and search for the parents (those that may still be there) in Van Der Bijl. You might get hold of a few for which you can remember the names and surnames.

Cathy K

Hmmm, op diep in die tagtigs is my skoolpêlle se ouers almal of by die langboompies, of in 'n ouetehuis.

As I understand it, this part of SACanada was created for members who have already tried other links without success.

Ek gooi so half 'n klip in die bos hier. As mens digby die sestig neefs en niggies het en nie mooi weet wat almal se name is nie, hoop jy een of twee sal die konneksie met oupa en ouma sien en kontak maak.

Families are slowly spreading all over the world and it might be beneficial for one's children to try and create some kind of family tree for posterity. I'm trying to do just that.

Cathy K

dieulefit

Love it, love it! Cathy, I made contact with one of my cousins and she is now living in Australia. We've been writing to one another almost on a weekly basis and have not seen each other in years! I have also made contact with an old school friend, whom I found through SAReunited. Many of my school friends have moved abroad.

johankok

Probeer gerus ook SA-Gen mailing list (SA Genealogie), hierso. As daar 'n bondel mense is wat ander kan opspoor is dit onder hulle. Een van die "groot geeste" daarin woon juis in Kanada.

PM jou met 'n lys van Du Plessis genealogiese navorsers, dalk vind jy een wat jou oupa-hulle se nageslag nagevors het.